Faruk Kutlu Sergisi
Mayıs ayındaki sergisine hazırlanan Faruk Kutlu’ya, önceki sergilerini, resminde Kafkas/Kafkasya etkilerini sorduk.
Karma sergiler dışında geçen yıl üç kişsel sergi açtım.
Bu yıl açacağım sergide tamamen Kafkasya’dan izlere ait resimler olacak.
Sanatçı her insan gibi dış dünyayı algılar, etkilenir ve bunu yansıtmak ister. Yansıtırken de kullandığı araçlar bellidir. Ben de bunu insanlık tarihinin en geleneksel anlatım biçimi olan resim yoluyla yapıyorum. Yansıttığım şeyler yaşamımda etkilendiğim bende iz bırakan şeyleri kapsıyor. Geçen yılki sergimin adı ‘Bellekteki İzler” di. O resimlere Kafkasya’dan izleri koymamıştım. Çünkü Kafkasya’dan izler belleğimde ayrı bir yerde duruyordu. Mitolojisi Kaf dağı masallarıyla örtüşen fantastik öğelerle doluydu. Bilinen tarihinde sayısız kahramanlık hikayeleri, göç sırasında yaşanmış büyük acılar vardı. Geleneklerinde saygı, yaşamlarında coşku vardı. Bunların ayrıntılarına her girişim bende derin kalıcı izler bıraktı.
Resimlerimde Kafkas etkisi önce çizgi roman olarak ortaya çıktı. 1982 yılında Türk basınında çıkan ilk Kafkas konulu çizgi romandı. Bunun dışında Kafkas görselini sunma olanağı bulamadım. 2000’li yıllarda internetin yaygınlaşmasıyla birlikte sanal alemde bizi anlatan görsellere ihtiyaç olduğunu düşünerek kendi adımla bir site kurdum. Bu ilk adımdı.
İkinci adım “Kafkasya’dan İzler” sergisi, sadece Kafkas konulu resimlerden oluşuyor. Kafkasya’dan Anadolu’ya izler var bu sergide. Hem dünü hem bugünü yansıtmayı düşündüm. Resimlerimde gerçekçi bir anlatım biçimini benimsiyorum. Kompozisyonlarımda klasik öğelere sadık kalmaya çalışıyorum. Klasik resimlerdeki anlatım biçimi beni çok etkiliyor. Çünkü orada anlatılan bir hikaye var ve en iyi şekilde sunulmuş. Bende Mitolojik hikayeleri, göç hikayelerini resmin artistik etkileriyle anlatmak yerine doğrudan aynı anlayışla ifade etmeye çalıştım.
1962 Kahramanmaraş – Göksun – Çardak doğumlu.
1984 Mimar Sinan Üniversitesi G. S. A. Resim Bölümü mezunu.
1987 – 2006 yılları arasında Milliyet, Y. Günaydın, Kanal D, Doğan Ofset’ te,
Sayı : 2009 04