Bağımsızlık Demokrasi Özgürlük Eşitlik Birlik

Kitap: Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekânda Lazca

Özlem Şendeniz

“Özellikle Kâzım Koyuncu’dan sonra Lazca etnik müzik olmaktan çıkmış çok daha geniş bir kitleye hitap eder olmuştur. (…) Lazca kültür aktivizmi genişledikçe Lazca müzik yöresellikten çıkarak aktivizm ile popülerleşen iyiden iyiye kimlik kurucu bir rol üstlenmeye başlamıştır. (…) Müzik ve dansın yaygınlaşan ve gittikçe daha geniş kesimlerce kabul gören Lazlık etnikliğinin performansları olarak algılanışı sosyal medyanın denkleme dahil olması ile gerçek mekânın arasındaki bağı geliştirmiş ve interaktifleştirmiştir.”
Laz, bazen bütün Doğu Karadenizlileri hatta Karadenizlilerin hepsini kapsayan bir ad olarak kullanılıyor, en azından Laz fıkralarından bilindiği gibi! Oysa kendini Laz olarak tanımlayanlar ve “etnik Laz” sayılanlar, daha küçük topluluklardır. Özlem Şendeniz, bu “karışıklığı” da hesaba katarak, Laz kimliğinin yaşanma ve algılanma deneyimlerini inceliyor. “Makbul vatandaş” sayılmanın gerekleri, Laz kimliğini ve belleğini nasıl etkiledi?

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Yazarın Diğer Yazıları

İKKD’nin küçük yönetmenlerinden ‘Kavuşma’

Bayrak tüm dünyada bir ulusu oluşturan en temel yapıtaşlarından biri olarak kabul görülür. Aslında bir sembol olmaktan öte milletin tarihidir, ruhudur. Geçmişten geleceğe...

«Аҧсуа Аџьыка»

Сақариа Хәаахәҭра-Ааглыхра Апалата (SATSO) адҵааларала, Аҭырқә Патент-Марка Наплакы, «Аҧсуа Аџьыка» ахьӡ, Сақариа ақалақь ишатәу иӡбаны, иақәшаҳаҭит. «Аҧсуа Аџьыка» аншьан нацла, Сақариа ахьӡ аҿы ианҵо...

Сымсым Аҧсуаҭҵааратә Институт акадр аҿы

Аҭҵааҩы-Ашәҟәҩы Сымсым Селчуқ Сол, Аҧсуаҭҵааратә Институт адиректор Арда Ашәба инапаҵаҩрала, Мшаҧымза 1 инаркны институт акадр далахәхит.

Sosyal Medyalarımız

4,890BeğenenlerBeğen
1,353TakipçilerTakip Et
4,000TakipçilerTakip Et

Son Yazılar

- Advertisement -spot_img