Bağımsızlık Demokrasi Özgürlük Eşitlik Birlik

“İktidar partisi her kurumu yönetmek istemektedir”

Düzce Adıge Kültür Derneği Gençlik Komisyonu’na destek veren ve “Açıklayın” metnini kaleme alanlardan Mustafa Kavaklı sorularımızı yanıtladı

-Gençlerin çağrısından sonra onlara destek veren bir çıkış yaptınız. Neden gençlerin çıkışından önce böyle bir rahatsızlık dile getirilmedi?
-Yerel seçimler sonrasında Dernek Yönetim Kurulu Başkanı’nın iktidar partisinden Belediye Meclisi’ne seçilmiş olması, kimi yerde eleştirilse de buna olumlu bakan hemşerilerimiz de mevcuttu.Ama Cumhurbaşkanlığı seçimi arifesinde yönetimin tarafını net şekilde ortaya koyması, programlı bir şekilde etkinliklerine de yansıtması sonrası, gençlerin aktivitelere, sosyal etkinliklere katılımcı olmaları, mevcut yönetim kurulları ile daha fazla beraber olmaları sonucunda yönetimdeki bu tavırdan hoşnutsuzluklarını ortak bir bildiri ile dile getirdiler.

-YK bir açıklama yaptı. Nasıl değerlendiriyorsunuz? Özellikle üye olmayanları muhatap görmemek, hatta tek muhatabı Genel Kurul görmek noktalarındaki değerlendirmeniz nedir?
-Gençlerin kaleme aldığı metni okuduğumda şahsen bazı ifadelerin gençler içinde de bölünmeye yol açabileceği kaygısını yaşadım.Ama ilginç olan, yönetim kurulunun olaya dış mihraklar mantığı ile yaklaşması. “Buyurun gençler, gelin bu çatı altında bu konuyu tartışalım” dememesi, bende yönetimin derneğin geçmiş tarihsel sürecinden bihaber olduğu kanısını uyandırdı.
Yönetim kurulunun üye olmayanları muhatap görmemesi çok vahim ve geri dönüşü olmayan bir hata.

-Çerkes Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okuyan öğrencilerin Dernekle ilişkileri konusundaki sorunuz ilginç. Konuya açıklık getirebilir misiniz?
-Çerkes Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü önemsiyorum. Orada okuyan gençlerin dernekle ilişkilerinin olması bence doğal olanı ama yönetim kuruluyla ilişkilerinin gerilimli olduğu kulağımıza gelmektedir. Bu iyi bir sonuç değil. Dernek, Çerkes Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü kendi dil kursu gibi göremez. Orası bir üniversite.

-Derneklerimizde hemen her sosyal tabakaya mensup, hemen her siyasal partiye yakınlık duyan üyeler vardır. Derneklerde yönetim organlarında görev alma konusunda tüzük engeli olmasa da bir prensip belirlenmesi gerekir mi?
-“Siyaset toplum için yapılıyor” mantığına inanıyorsak, hemşerilerimizin siyasi partilerde toplumumuz için aktif olmaları iyi olurdu ama güncel siyasi fotoğrafta bu zor. Her siyasi düşünceden, eğilimden üyelerimiz, hemşerilerimiz olduğunu biliyoruz. Dernek yönetim kurullarının aynı zamanda siyasi parti kurullarında olması, her zaman iyi sonuç vermiyor; kişiler görevlerini birbirine karıştırıyor.Zaten mevcut iktidar partisi tüm STK’ların kendine yakın kişiler tarafından yönetilmesini zorluyor. Buna en iyi örnek; 80 Anayasasında olan ve bu güne kadar hiçbir iktidarın bu kadar ileri gidemediği ama bu iktidarın yaptığı, Mimar-Mühendisler Odaları’nın bakanlıklara bağlanması olduğunu düşünüyorum. Bizim yaşadığımız durum da buna benzemektedir. İktidar partisi her kurumu yönetmek istemektedir.

-Sorunun çözümü konusunda bir öneriniz var mıdır?
-Sorunun çözümü için öncelikle yönetim kurulu ve gençler arasında, Xabze doğrultusunda bir çözüm zemini aranmalıdır. Bu çözüm haklının ortaya çıkacağı yegâne çözümdür. Haklı olan zaten Xabze’nin tarafında olandır, o da bugünden bellidir.

-Son değerlendirmelerinizi almak istesek?
-Her zaman, her yerde övündüğümüz yazılmamış yasaları olan Xabze ışığında, derneklerimizin kuruluş amaçlarından sapmadan tartışmalıyız. Sapmaları ise toplumuzdan uzaklaştırmalıyız. En son Bayramcı’daki voleybol turnuvasındaki olayın altını çizmek istiyorum. Mevcut Dernek Yönetim Kurulu’nun dışında gerçekleşse bile, kardeş halkımız olan Abhaz halkını ve bayrağını ilgilendiren bir konuda yapılan bir eylemde, yönetimin hemşerilerinin duyarlılığına destek olması gerekirdi. Kişisel olarak özellikle dikkat çekmek istediğim bir olaydır. Bu gibi sorumluluk eksiklikleri bizi bu durumlara getirmiştir.
Gençlerimizin dile getirdiği tüm başlıklar, bu yönetim kurulunun hatalarını açık etmekte ve sorumluluğa davet etmektedir. Kısacası toplumsal konularda sorumlulukla hareket edilmelidir. Mevcut yönetim böyle davranmamaktadır.

Yazarın Diğer Yazıları

Abhaz sanatçılar İstanbul’da

Abhazya Oda Senfoni Orkestrası 26 Haziran’da İstanbul’da bir konser verecek. Abhaz Dernekleri Federasyonu ve Rusya Federasyonu İstanbul Başkonsolosluğu işbirliğiyle düzenlenen konser Ataşehir’deki İnal Aydınoğlu...

Bir efsanenin izinde: Altınpost Haber Sitesi, Abhazya-Türkiye arasında dijital köprü olmaya devam ediyor

Abhazya’nın tarihini, kültürünü ve güncel gelişmelerini dijital dünyaya taşıyan bağımsız bir yayın organı olan Altınpost, yeni döneminde çok daha kapsamlı ve vizyoner bir yayın...

Birlikte reddetmeye çağrı

Bir grup Çerkes kadını tarafından oluşturulan ve her kesimden katılımcı tarafından imzalanan aşağıdaki metin, Ötüken Yayın Yönetmeninin yaklaşımının yalnızca Çerkes kadınlarına yönelik değil, kadınları...

Sosyal Medyalarımız

9,251BeğenenlerBeğen
2,745TakipçilerTakip Et
4,012TakipçilerTakip Et
677AboneAbone Ol

Son Yazılar

- Advertisement -spot_img