Bağımsızlık Demokrasi Özgürlük Eşitlik Birlik

10 Ekim Katliamı’nda hayatını kaybedenler anıldı

“Savaş çığlıklarının çoğaldığı dönemlerde ‘barış’ diye haykırmanın nelere mal olduğunu biliyoruz”


10 Ekim 2015’te IŞİD saldırısı sonucunda Ankara Tren Garı’nda hayatını kaybeden 104 kişi, katliamın sekizinci yıldönümünde Ankara, İzmir, İstanbul, Rize, Artvin, Manisa, Hatay, Aydın, Mersin, Antalya, Denizli, Adana, Malatya, Diyarbakır, Van, Adıyaman, Gaziantep, Eskişehir, Urfa, Mardin ve Batman’da düzenlenen etkinliklerle anıldı.

10 Ekim saat 10.04’te Ankara Tren Garı önünde düzenlenen anma törenine hayatını kaybedenlerin yakınları ve yaralıların yanı sıra Yeşil Sol Parti Eşsözcüsü İbrahim Akın, Yeşil Sol Parti Grup Başkanvekili Saruhan Oluç, Yeşil Sol Parti milletvekilleri Perihan Koca, Gülderen Varlı, Zeynep Oduncu ve Zülküf Uçar, CHP Grup Başkanı Özgür Özel, CHP’li TBMM İdare Amiri Ensar Aytekin, CHP milletvekilleri Veli Ağbaba, Orhan Sarıbal, Kayıhan Pala, Gamze Taşçıer, Suat Özçağdaş, Burhanettin Bulut, EMEP milletvekilleri İskender Bayhan ve Sevda Karaca, TİP Milletvekili Ahmet Şık, DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu, KESK Eşbaşkanı Mehmet Bozgeyik katıldı.

“Bu 8 yıl, devlet ve siyasi iktidar tarafından katliamın üstünü örtme gayretiyle geçti”

10 Ekim Derneği Eş Sözcüsü İshak Kocabıyık katılımcılar adına yaptığı konuşmada özetle şu ifadeleri kullandı: “10 Ekim Gar Katliamı bitmedi, yargılama süreciyle devam ediyor. Anıt projelerimize izin vermemekle devam ediyor. Her yıldönümü anmasında bize çıkarılan zorluk ve engellerle devam ediyor.

Bu 8 yıl, devlet ve siyasi iktidar tarafından bizim taleplerimizi yok saymakla, katliamın üstünü örtme gayretiyle geçti. Bizim açımızdan ise adalet arayışıyla, barış isteğiyle geçti. Biliyoruz Türkiye’de adaletin tesisinin ne kadar zor olduğunu. Savaş çığlıklarının çoğaldığı dönemlerde ‘barış’ diye haykırmanın nelere mal olduğunu biliyoruz, yaşıyoruz.

Sesimizi çoğaltmaktan, dayanışmayı örgütlemekten başka bir yolumuz yok. Bizi zulümle, baskıyla hatta ölümle korkutmak, terbiye etmek isteyenler bilsinler ki bizim yaşadığımız hayat Soma’da katledilen madenci kardeşlerimizden bize kalan ömürdür. Madımak’ta yakılan Koray Kaya’dan kalan ömürdür. Bu meydanda katledilen 104 kardeşimizden kalan ömürdür. Katledilen kardeşlerimiz, anne babalarımız, çocuklarımız, yoldaşlarımız, kalan ömürlerini bize borç olarak bıraktılar.

Bu borç adalet, barış, eşitlik ve kardeşlik mücadelemizde ödenebilecek bir borçtur. Biz bu borcu ödemekte kararlıyız. Bu meydan ‘Barış Meydanı’ oluncaya, bu meydana katliamı hatırlatacak anıt yapılana, adalet gerçek anlamda tesis edilene kadar buradayız.”

Yazarın Diğer Yazıları

Abhaz sanatçılar İstanbul’da

Abhazya Oda Senfoni Orkestrası 26 Haziran’da İstanbul’da bir konser verecek. Abhaz Dernekleri Federasyonu ve Rusya Federasyonu İstanbul Başkonsolosluğu işbirliğiyle düzenlenen konser Ataşehir’deki İnal Aydınoğlu...

Bir efsanenin izinde: Altınpost Haber Sitesi, Abhazya-Türkiye arasında dijital köprü olmaya devam ediyor

Abhazya’nın tarihini, kültürünü ve güncel gelişmelerini dijital dünyaya taşıyan bağımsız bir yayın organı olan Altınpost, yeni döneminde çok daha kapsamlı ve vizyoner bir yayın...

Birlikte reddetmeye çağrı

Bir grup Çerkes kadını tarafından oluşturulan ve her kesimden katılımcı tarafından imzalanan aşağıdaki metin, Ötüken Yayın Yönetmeninin yaklaşımının yalnızca Çerkes kadınlarına yönelik değil, kadınları...

Sosyal Medyalarımız

9,251BeğenenlerBeğen
2,745TakipçilerTakip Et
4,012TakipçilerTakip Et
677AboneAbone Ol

Son Yazılar

- Advertisement -spot_img